In de Media
Op deze pagina staat een overzicht van artikelen en fragmenten die in de media zijn verschenen over, of met medewerking van Tino’s.
Interactieve attractie Elevator Flight opent deze zomer in Baarn
De bezoeker kan denken aan Abeltje, die met een lift door het luchtruim zweeft en allerlei avonturen beleeft. Wat er precies in de lift in Baarn te beleven valt, blijft nog even een verrassing. Komende zomer is is de tiny experience te beleven. In Baarn komt de eerste model Tino, waarna de kleine attracties door […]
Een spannende vlucht over Baarn in een lift
Tino’s; waar komt die naam eigenlijk vandaan? Bij uitzondering deelt Bert Kranendonk, met trots, dit geheim met RTV Baarn. De Kranendonks hebben zich flink over de verbastering van ‘tiny experience’ beraamd. Een familieproduct is het dan ook echt geworden. Bert’s dochter Emma is brand manager van de Tino’s en zijn zoon, ook werkzaam bij Kranendonk […]
Emma Kranendonk over Tino’s in ‘de PodStad’
Afgelopen week schoof Emma Kranendonk aan in de bonusaflevering van de podcast ‘De PodStad’ van vastgoedadviseur Colliers. Presentator Dirk Bakker gaat elke aflevering in gesprek met twee nieuwe gasten over een ander stadsthema. In hun dialogen balanceren ze tussen droom en realiteit en verkennen ze de toekomst van de stad. Met scherpe vragen en prikkelende […]
Lokken deze ‘belevingsattracties’ weer publiek naar onze Hanzesteden?
In negen Hanzesteden zullen volgend jaar Tino’s geplaatst worden. De kleine belevingsattracties informeren bezoekers op ludieke en interactieve manier over de hoogtepunten en bezienswaardigheden van de stad en regio. De Hanzesteden promoten daarmee ook elkaar. De rode draad van de serie belevingen is het Hanzeverleden. Emma Kranendonk van Kranendonk Company, initiatiefnemer van het concept, zegt […]
Spannende virtuele attracties moeten toeristen naar de Hanzesteden lokken
De Stentor sprak met Emma Kranendonk over het Tino’s concept in de Hanzesteden. In negen Hanzesteden komen kleine belevingen, zoals een virtuele ballonvaart, om zo meer toeristen naar de steden te lokken. De belevingen krijgen een plek in leegstaande panden in binnensteden. Na het bezoek aan zo’n beleving met Hanzethema is de bezoeker zo aangestoken […]
Tino’s voor vitale, veelzijdige binnensteden
Zoals veel in het nieuws verschijnt, wordt (mede door Corona) leegstand in winkelgebieden een steeds groter wordend probleem. Echter, “Vitale, veelzijdige binnensteden zijn essentieel voor de aantrekkelijkheid van Nederland als bestemming”, stelt Jos Vranken, algemeen directeur NBTC (bron: NBTC). Er is dus actie nodig, om ervoor te zorgen dat de beleving van die binnensteden niet versobert. […]
Met een lift boven de stad zweven
Het Algemeen Dagblad sprak met Jos Koniuszek, voorzitter van het ondernemersfonds, en Boaz Adank, wethouder Binnenstad en Economische zaken over het implementeren van Tino’s in de Bredase binnenstad. Zeven kleine attracties, oftewel Tiny Experiences, zullen ondergebracht worden in leegstaande winkelpanden om het centrum levendig te houden en mensen naar de stad te lokken. Om welke […]
‘Virtuele luchtballon als toeristentrekker’
De Gooi- en Eemlander sprak met vader Bert en dochter Emma Kranendonk over Tino’s. Het innovatieve concept, waar familiebedrijf Kexcom initiatiefnemer van is, moet ervoor zorgen dat bezoekers zich verspreiden over het land. Ook gaan ze leegstand in winkelgebieden tegen en behouden ze de levendigheid ervan. De eerste serie Tino’s zal gerealiseerd worden in Breda, […]
Bert Kranendonk in ‘de PodStad’ van Colliers
Afgelopen week was Bert Kranendonk, directeur van Kranendonk Company, te gast in de podcast ‘De PodStad’ van vastgoedadviseur Colliers. Presentator Dirk Bakker gaat elke aflevering in gesprek met twee nieuwe gasten over een ander stadsthema. In hun dialogen balanceren ze tussen droom en realiteit en verkennen ze de toekomst van de stad. Met scherpe vragen […]
‘Tiny experiences moeten de binnenstad weer levendig maken’
Het Vastgoed Journaal sprak met de gemeente Breda en initiatiefnemer Kranendonk Company (KexCom) over de Tino’s en de plannen voor de rest van Nederland. Volgens Emma Kranendonk, projectleider van de Tino’s, is het doel van de Tino’s “om op verschillende plekken de verhalen van de stad op een leuke en leerzame manier te vertellen, door […]
Podcast – De Aanvoerders
De mede-oprichter van Tino’s – The Tiny Experience Series – vertelt in de podcast ‘De Aanvoerders’ van NH Media vanaf 06:00 wat een oplossing zou kunnen zijn voor de toenemende leegstand in winkelgebieden. Bert Kranendonk vertelt hierbij dat er op een innovatieve manier moet worden nagedacht over nieuwe invullingen voor de lege gaten die ontstaan. […]
Nieuwsgierig?
Volg ons!